Robakks Robakks
212
BLOG

Jasny gwint 01

Robakks Robakks Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

 

Stało się, że profesor Arkadiusz Jadczyk napisał na Salon24  Kategoria: Nauka  kolejną  notkę na temat gajki Dżanibekowa. Ponieważ temat jest popularny i wzbudza zainteresowanie -  postanowiłem i ja zbadać tę zagadkę moimi metodami. Mam wiedzę na poziomie szkoły średniej (technikum) i ochotę, by także czegoś się douczyć, domyślić... 

Zacznę od samej gajki (nakrętka motylkowa) 

image

 

gajka01.jpg (731×315)

 

Z rysunku widać, że można tę nakrętkę ciąć różnymi płaszczyznami uzyskując symetryczne 2 połówki.

Muszę nad tym pomyśleć co to są osie obrotu w takiej nakrętce i dlaczego jest bąkiem niesymetrycznym.

Czeka mnie dużo szperania po internecie... ::)

Edward Robak* z Nowej Huty   ۞   Technik Elektronik :) 

 

Robakks
O mnie Robakks

konsekwentny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie