Robakks Robakks
908
BLOG

Zaczęło się tak niewinnie

Robakks Robakks Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 78

 

Zaczęło się niewinnie miesiąc temu, od rozmowy na blogu    ZIKUK w wątku  Czy STW już upadła? a rzecz dotyczyła takiej wymiany zdań:

ZIKUK  -  Mamy aberrację gwiazdową.

ROBAKKS  -  Czy Twoim zdaniem gdy na biegunie ustawimy parasol, to promienie gwiazdy nie będą padać na ten parasol prostopadle, niezależnie od prędkości kręcenia się w kółko Ziemi, a więc inaczej niż na tym rysunku? :-)

image

Od tamtej pory w 8 wątkach prowadziłem rozmowy z 14-ma osobami, ale nie udało się uzgodnić tej kwestii, choć z mojej strony rozmów przeprowadziłem 135 i zamieściłem ok. 40 rysunków... :)

Nie wiadomo więc, czy promienie od dalekiej gwiazdy leżącej na osi obrotu Ziemi będą pokrywać się z tą osią:

image

Z logiki wynika, że skoro gwiazda zawsze leży na przedłużeniu osi obrotu -to- światło od niej docierające na Ziemię musi być ZAWSZE PROSTOPADŁE do parasola - bo takie JEST ZAŁOŻENIE. 

To jest teoria. A jak jest naprawdę?

Czy światło zmienia kąt padania na parasol w zależności od prędkości Ziemi?

image imageO

O co chodzi? ;D

 

Edward Robak* z Nowej Huty   ۞   Technik Elektronik :) 

 

Robakks
O mnie Robakks

konsekwentny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie